Guus van Os

bestuurslid

Donderen

Guus is sinds eind 2013 lid van de steunfractie van D66 Tynaarlo. Toen hem gevraagd werd of hij een actieve rol wilde vervullen binnen de partij lag het voor hem voor de hand om dit binnen onze gemeente te gaan doen. De gemeente staat immers het dichtst bij de inwoners.
Na zijn opleiding tot docent Engels en Duits is Guus ondernemer geworden. Eerst in deeltijd in het talenonderwijs en later, na een opleiding aan de Fotovakschool, fulltime gedurende vele jaren in fotografie en detailhandel. Zowel goed en gedegen onderwijs als een goed ondernemersklimaat liggen hem na aan het hart.
Als bestuurslid van diverse ondernemers- en detailhandelsverenigingen en dorpsbelangen heeft hij ervaren dat er in de contacten en in de samenwerking met ( lokale ) overheden nog veel te winnen valt. De lokale overheden zoals gemeente en provincie zijn er voor hun inwoners en niet andersom.
Kernpunten voor Guus zijn het verminderen van regeldruk in het algemeen en voor ondernemers en ZZP´ers in het bijzonder. Meer faciliteren en minder reguleren. Daarnaast vindt hij het belangrijk om het lokale bestuur zodanig vorm te geven dat dit leidt tot een efficiëntere, meer resultaatgerichte en duurzame aanpak. Daar wil Guus zich binnen D66 graag voor inzetten.

Meer van Guus van Os