Doe mee met D66

Ben je geïnteresseerd in een plekje in de raadszaal van Tynaarlo?

De afgelopen Tweede Kamerverkiezingen zijn een groot succes geworden voor D66. We zijn de tweede partij van Nederland geworden, met 25 zetels. Heel mooi.

Wij hopen het succes volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen voort kunnen zetten. Op 23 maart 2022 worden de nieuwe raadsleden voor Tynaarlo gekozen en jij kunt daar één van zijn. Want we zijn op zoek naar nieuwe raadsleden.

Momenteel hebben we 3 raadsleden: Els Kardol (fractievoorzitter), Jos van den Boogaard en Herman van Os. Daarnaast hebben we 2 steunfractieleden: Joke Hulscher en David van der Meer. Steunfractieleden hebben die dezelfde ‘rechten’ als raadsleden en deze ook kunnen vervangen als dat nodig is. We hebben als fractie ook verdere ondersteuning nodig: vooral mensen die de raadsleden helpen met hun inhoudelijke kennis en ze scherp houden.

We gaan er van uit dat we in ieder geval 3 zetels houden, maar de kans is groot dat we naar vier zetels gaan. We hebben dus sowieso extra mensen nodig.

Wat zoeken we?

Geldt dit voor jou:

• Ben je geïnteresseerd in politiek
  • Heb je (vooral ’s avonds) tijd
  • Wil je betrokken zijn bij plannen voor onze onze mooie gemeente?
  • Heb je verstand van bijvoorbeeld (jeugd)zorg, financiën, ruimtelijke ordening, duurzaamheid of ben je overal een beetje in geïnteresseerd?
  • ben je tussen de 18 en 65 jaar oud?
  • Ben je het eens met de uitgangspunten van D66?

Dan ben jij geschikt voor de gemeentepolitiek en nodigen we je uit om een mail te sturen naar secretaris@d66tynaarlo.nl. Je wordt eind april uitgenodigd voor een gesprek.

Wij vragen vooral vrouwen om te reageren, maar mannen zijn natuurlijk ook welkom.

Twijfel je nog?

Ook als je nog niet zeker weet of (de gemeentelijke) politiek iets voor je is, raden we je aan toch te reageren. Er zijn binnen de partij mogelijkheden om trainingen te volgen of gecoacht te worden. En, ook als je nog geen lid bent van D66 kan je reageren.

Wil je reageren? Stuur een mail naar: secretaris@d66tynaarlo.nl. Geef hierin in elk geval aan: je naam, woonplaats, en hoe we je kunnen bereiken. En een motivatie waarom jij geschikt bent als raadslid of steunfractielid voor D66. Stuur ook een mailtje als je nog niet zeker weet of politiek iets voor je is. Dan maken we een afspraak met je om hierover te praten.

Je kunt ook contact opnemen met onze afdelingssecretaris Christina Stradmeijer: 06-18391595 of onze fractiesecretaris Joke Hulscher: 06-29897984.

De komende week plaatsen we advertenties in alle plaatselijke kranten om zo veel mensen op te roepen politiek actief te worden voor D66 Tynaarlo.

Laat je D66-hart spreken en geef je op!

Laatst gewijzigd op 4 april 2021